Netherlands trip_33Čeprav je preteklo že kar nekaj časa, torej nekaj mesecev nazaj, bom tukaj danes opisal naš lanskoletni junijski izlet v Amsterdam. Ideja o izletu je padla v pisarni, ko sem se pogovarjal o vikend aktivnostih z mojimi indijskimi kolegi. Sicer so nekaj okoliških mest že obiskali, med drugim tudi Pariz, vendar so ozko vezani le na uporabo letal ali železnice. Pa je padla ideja, da bi si najeli avto in kam popeljali, saj potovanje z avtom nudi nekaj ugodnosti in fleksibilnosti. Prva je seveda dokaj velika svoboda oblikovanja poti sproti in pri polni zasedenosti vozila tudi cena.

Torej, odločitev je padla, da izberemo kraj, ki ga lahko obiščemo preko vikenda. Hariju, Vaigaiju, Subhashu in meni se je pridružil še moj romunski prijatelj Cristi, ko je slišal za idejo. Najeli smo avto – Škodo Superb in se odločili za obisk Nizozemske.Netherlands trip_32

Kobinatorika mojih indijcev je neznanska, tako, da imajo znance in prijatelje domala po celotnem svetu. In plan je bil sledeči: Odhod v petek dopoldne in vožnja do Rotterdama. Nato v soboto zjutraj ogled Rotterdama – ravno toliko za hitri občutek in nato vožnja do Amsterdama, tam ogled mesta, malce zabave in nato še dopoldne. Po odhodu iz Amsterdama vožnja do parka tulipanov v Keukenhof in nato domov v Frankfurt.

Netherlands trip_35

Indijski kolegi so si našli prenočišče pri prijateljih, s Cristijem pa sva se odločila, da si najdeva prenočišče po najinem okusu – torej s pravo posteljo pod ritjo. Po celodnevni hoji in vožnji si namreč želim pravo posteljo, saj poznam standarde mojih kolegov. 5 kolegov v garsonjeri. Zaspijo tako in tako povsod. Sej so face, ampak moj spanec je veliko vreden, zato…

Netherlands trip_24Iz službe smo jo stisnili takoj ko je bilo to mogoče. Sam sem šel red ostalimi po avto v Sixt. Rezerviral sem Volva, dobil Škodo Superb. Super avto, vsa možna oprema, dober motor, avtomatik. Pa še ogromen je. Hitro nazaj do pisarne po ostale in pičiiiimo. Do Kolna so bili moji indijci zadaj popolnoma tiho in spraševal sem se že če je kaj narobe. A sem hitro ugotovil, kaj se dogaja na zadnji klopi. Strah pred hitrostjo in prilepljeni na šipe so opazovali mimobežečo okolico in igranje avtobilov na cesti. Pojasnili so mi, da se v Evropi še niso vozili z avtomobilom, sploh pa ne po avtocesti. Ko so me prosili, da se končno peljejo s hitrostjo 200 km/h, s hitrostjo, ki je v njihovi državi nedosegljiva z zemeljskim prevozom, če ravno nimajo možnosti obiskati indijskega F1 dirkališča, sem jim seveda z veseljem željo izpolnil. Kot majhni otroci so vriskali in si na koncu, ko sem po nekaj kilometrih zopet upočasnil prav zares stisnili roke in si čestitali, kot bi bil za nami polet z raketo. Nekje med vsem tem veseljem smo zgrešili optimalno pot. Pa nič hudega, smo malce več videli.

Netherlands trip_31 Netherlands trip_30

V Rotterdam, drugo največje pristanišče na svetu, smo prišli pozno. Prevozili smo kakih 450 km. Mesto izgleda vesoljsko. Izjemno moderno in nabito s tehnološkimi podjetji. Nisem si ga tako predstavljal in očitno se bom moral še enkrat vrniti in si ga podrobno pogledati. Indijske kolege sva s Cristijem odpeljala k prijatelju na ulico Grote Visserijstraat. Čuden del, tako angleško mi je deloval in prav nič varen. En drink tukaj in jasno mi je bilo, da si imajo fantje veliko za povedati, tako da sva jih kmalu pustila in se napotila do najinega hotela.

Netherlands trip_27 Netherlands trip_25

S Cristijem sva si našla v Rotterdamu prekrasen kotiček prav ob reki De Maas in občutek je bil, da sva nastanjena na ladji (Hotel Delta Hotel Rotterdam, Maasboulevard 15, Vlaardingen) – nočitev za 2 osebi 82 EUR. Po nekaj pivih se je tudi znočilo in gledati ladje, ki neprestanoma plujejo po reki dajejo občutek večne rečne avtoceste. Večerja – Burger King.

Netherlands trip_28Jutro naju je nagradilo s prekrasnim sončnim vzhodom, tako da sva nekaj trenutkov užila jutranje sončne žarke in se nato odpravila po najine indijske prijatelje. Še prej pa mi je Cristi podelil naziv svetovnega prvaka smrčanju. Pravi, da kaj takega še ni doživel in da ga je strah naslednje noči.

Netherlands trip_26Indijci so bili tako veseli, tako da sem imel občutek, da niso bili prepričani, če se še kdaj vidimo. Tudi njihov gostitelj je bil žalosten, da je snidenje bilo le za en dan, a tako pač je. Morda nekje nekoč na nekem projektu. Vožnja po Rotterdamu nam je tudi po dnevi dala vedeti, da gre za izjemno moderno mesto z izjemno arhitekturo in da sta tukaj doma znanost in razvoj.

V Amstedamu si iz Rotterdama kaj hitro. Po prazni avtocesti je morda kakih 80 km, torej kako uro vožnje. Takoj po vstopu v mestu, pa sem spoznal, da so bili moji pomisleki okoli parkiranja primerni. Že prej sem prebral na spletu o težavah, a sem nekako verjel, da se bom že nekako znašel. Zadnjič sem bil v Parizu, kjer je tudi problem, a sem nekako že rešil zadevo. Ni poceni, a »kaj čmo«. Tukaj pa je težava še precej večja, saj zagotovo veste, da je Amsterdam mesto na vodi. Tako, da enostavno ni prostora. Pika. Tako smo takoj, ko sem se zavedel težave s parkiranjem odločil, da parkiramo ne glede na ceno v čim krajšem času. In tako smo tudi našli parkirišče v podzemni parkirni hiši poleg železniške postaje. Cena – nas je 5 in zato si strošek parkiranja kot vse ostalo fino razdelimo – dobrih 10 EUR na glavo za eno noč.

Netherlands trip_36 Netherlands trip_37

Po parkiranju odhod do hotela, kjer bomo pustili prtljago in se nato prepustili utripu mesta. Lokacija hotela je bila fenomenalna, saj sva s Cristijem najela sobo v hotelu po priporočilu prijateljice. Sedaj ni ravno ne vem koliko zvezdic, a optimalno za naš namen. Hotel Van Gelder se nahaja v ulici Damrak, v peš coni. V samem središču mesta. Nočitev za 2 osebi 85 EUR. Kolegi pa so se odločili, glede na to, da je avto varno in dobro parkiran, da se odpravijo do svojega prenočišča v Amstelveen šele zvečer in to z avtobusom. Tako sva s Cristijem najino prtljago odnesla v sobo in prevzela ključ, nato pa na potep po mestu.

Netherlands trip_39 Netherlands trip_49

Kaj naj rečem. Zaljubil sem se v Amsterdam. Mesto in njegovi 800.000 prebivalci so res nekaj posebnega. Kombinacija prisotnosti vode v kanalih (t.i. Grahten – kakih 165 jih je), izjemne arhitekture, nasmejanih ljudi na tisočih kolesih, zgodovinsko izročilo, ki se ohranja v podobi in duhu te žene po mestu in želiš si še in še in še in…

Netherlands trip_42

Že ozke a visoke hiše, tesno stisnjene ena ob drugo, vse z obveznim škripcem tik pod streho, ki je potreben za transport večjih kosov pohištva. In vsaka tako drugačna in posebna. Moje oči nevajene tovrstne oblike so verjetno begale sem in tja, da morda ni kdo pomislil, da sem že obiskal Coffee Shop.

Netherlands trip_1Najbolj enostavna varianta za dokaj hiter in udoben zajem vtisov je vožnja s turističnim busom Hop on/off. Vožnja traja cca. 1 uro in vstop je bil prav pred hotelom. Skupaj z večerno ladijsko vožnjo po kanalih (dobra ura) nas je za 5 glav prišlo 130 EUR (26 po glavi, da bo lažje). Tako smo lahko videli precejšen del mesta, in si zapomnili dele, ki smo jih nato želeli obiskati še peš. Naj omenim tukaj, da ne pozabim. Šli smo začetek junija. Zvečer je precej zahladilo, še posebej na vodi z ladjico, tako je ladjica imela tako stekleno kupolo in okna zaprta. Na ladjici se je kurilo. Tako je zaradi temperaturne razlike kupola bila popolnoma zarošena in le s težavo si kaj ven dobro videl. Tako smo odpirali okna, kar pa je nazeblo nekaj glav za nami, pa spet ni bilo ok. Torej svetujem, da si izberete za to vožnjo drug letni čas ali pa pač podnevi.

Netherlands trip_46

Ker ravno časa ni bilo na pretek, smo ga namenili le za nekaj izbranih ogledov, bolj pomembno pa nam je bilo pohajkovanje po mestu. Morda na hitro opis kroženja in možnosti, ki jih imate ko greste s HipHop, pardon Hop on-off busom. Naložili smo se prav pred hotelom na postaji Damrak. Je potrebno kar malce si priboriti prostor, saj je obiskovalcev kot v vseh večjih turističnih mestih pač ogromno. In če želiš še, da ekipa na razdrobljena, si je potrebno prostor zagotoviti. V bližini te postaje si lahko ogledate muzej Madame Tussauds, kraljevo palačo The Royal Palace of Amsterdam na trgu Dam, ter se odpravite do rdeče četrti »Redlight District«. O temu več malce kasneje.

Netherlands trip_47 Netherlands trip_48

Naslednja postaja je Central Station, tukaj smo imeli parkiran tudi avto. Amsterdam je mesto muzejev in tako so v bližine te postaje recimo za otroke zelo atraktivni muzej znanosti NEMO Science Museum, muzej za odrasle Sex Museum, ter navtični muzej Scheepvaartmuseum.

Na postaji Nieuwezijds Voorburgwal bi si naslednjič ogledal mestni muzej Amsterdam Museum, na postaji Westerkerk izstopite, če si želite ogledati hišo Anne Frank (če tole bere nekdo mlajši, ki mu zgodba Anne Frank ni poznana – takoj popraviti zamujeno in si knjigo prebrati).

Netherlands trip_45

Na postaji Museumplein pridete do muzejske četrti z glavno atrakcijo Van Goghovega muzeja, muzejem moderne umetnosti Stedelijk Museum, nacionalnim muzejem Rijksmuseum in muzejem diamantov. Tukaj se bus tudi ustavi za nekaj časa in komercialno parkira na parkirišču brusilnce diamantov Coster Diamonds. Se najde kaj za vsak žep.

Netherlands trip_21 Netherlands trip_7

Na postaji Stadhouderskade / De Pijp pridete do pivovarskega muzeja Der Heineken-Experience. Tako smo obiskali mesto za »prave« fante ‘ muzej ene najbolj znamenitih pivovarn na svetu. Heineken zmeče ogromno denarja v nogomet. In tako je muzej nekakšna nogometni hram. Njihovo pivo mi sicer ni ravno najboljše na svetu, a se ga nisem branil. Za popotovanje po zgodovini podjetja, načinu pridelave piva in ogled drugih razstavnih exponatov skupaj z degustacijo planirajte kaki 2 uri, vstopnica pa je kakih 17 EUR če se prav dobro spomin. Vstopnice je mogoče kupiti tudi preko spleta in so kake 2 EUR cenejše. V stavbi so leta 1867 zvarili prvo pivo, od leta 1991 pa zgodovinska stavba ponuja turistični oglede. Zanimivo, lepo, domiselno, doživeto in opremljeno s tehnološkimi multimedijskimi igračami uspejo pričarati nekaj drugačnega.

Netherlands trip_41

Ob postaji Waterlooplein se nahaja Stopera, gledališče in ob njem Hard Rock Caffe, za ljubitelje umetnost se tukaj najde Rembrandt House in Hermitage. Na naslednji zadnji postaji pa bi omenil Flower market tržnico s cvetjem in vse za cvetje. Tu sem nabavil tudi rožice za doma in rastejo, kot da bi bile radioaktivno obsevane. Deluje!

Netherlands trip_2 Netherlands trip_3

Naš Hari je bil večina našega izleta lačen. Fant ni debel, niti velik, a poje hudiča in pol. In najhujše… no ni ravno hudo, človek želi jesti vseskozi indijsko hrano. Sicer je tovrstnih restavracij veliko, a vsaka taka pojedina stane hudo veliko časa. Tako smo ga uspeli sproti prepričevati, da gremo na indijsko hrano, ko se vrnemo v Frankfurt. No Hari je tudi vegetarjanec, no vsaj tako je zatrjeval. Pa smo obiskali na hitro en Mac pa je želel piščanji burger. Začudeno sem mu poskusil razumeti njegovo naročilo, saj je vendar vegetarijanec, pa mi je le pritrdil, jaja, saj ravno zaradi tega naroča piščanca. Pa sem obupal.

Obisk Redlight Districta torej Rdeče četrti, kjer je doma najstarešja obrt sem se lotil s posebno skrbnostjo. Že malce bolj opolzki vic ali prizor v kakem filmu je fante po pripovedovanju vznemiril, zato naju je s Cristijem kar malce zaskrbelo, da se fantom ne bo strgalo. Ker so več ali manj držali fotoaparat vseskozi v roki in ker je fotografiranje v smeri izložb v četrti najstrožje prepovedano, smo imeli resen pogovor, saj nisem imel namena bežati pred kakimi zvodniki ali se pogajati z njimi. Četrt Rossebuurt sestavlja nekaj klubov, teatrov (morda najbolj slaven med njimi Casa Rosso), pubov, sex shopov in muzejev, v ozkih srenjeveških uličicah ob kanalu – malo me spominja na Staro Ljubljano.

Ponudniki – ponudnice so na ogled v izložbah in so segmentirane po rasi ali spolni usmerjenosti. Tako smo bili v ulici transvestitov, pa mi moji indijci niso verjeli da gre za fante. Tako smo morali večkrat na to ulico in se osebno pogovoriti, da so le verjeli. Neverjetno. Prostitucija in mehke droge so tukaj sprejete tako, kot nikjer drugje v razvitem svetu. Prostitucija je legalna in obdavčena. Sicer je prostitucija legalna tudi v Nemčiji, a ko pomislim na »Mileu« v Frankfurt mu kar strese. Četrt je vsekakor vredna ogleda. Tukaj smo tudi končali naš večer v Rock pubu s pivom v roki.

S Cristijem sva se vrnila v hotel, fantje pa z zadnjim busom do njihovega prenočišča pri prijatelju. Šele drug dan sem ugotovil, kako daleč so pravzaprav bili nastanjeni. No dogodivščine še ni bilo konec. Po napornem dnevu sem se spravil v posteljo. Naneslo je pač tako, da sem zopet zaspal pred Cristijem in tako je revež doživel drugi del »koncerta«. Rešil ga je požarni alarm ob kaki četrti uri zjutraj. Hitro sva pobrala stvari in tekla ven na ulico. Pa se je izkazalo, da je bil lažni in po trimčkanju po stopnicah sva se vrnila v posteljo. Tokrat mi Cristi ni dovolil, da bi zaspal pred njim.

Zgodaj zjutraj sva se odpravila po avto in nato po ostale. Dan smo sprva namenili dvojnemu ogledu. Najprej v park tulipanov v Keukenhof in nato še v Bonn – nekdanjem glavnem mestu Nemčije. Le to nam ni uspelo, saj smo preživeli prekrasen sončen dan med rožami in na zraku.

Netherlands trip_19 Netherlands trip_10

Netherlands trip_18        Netherlands trip_17        Netherlands trip_15

Keukenhof je podoben našemu Arboretumu, a mnogo večji. Pravijo, da gre za največji tovrstni park, kjer naj bi vsako leto posadili 7 miljonov čebulic, od tega 4,5 miljova ročno. Nudi 15 km sprehajalnih poti, otroška igrala in veliko razstavo prosto-stoječih skulptur. Kraj za pomiritev. Optimalni čas obiska – sredina aprila. Mi smo zamudili vrh, a še vedno imeli kaj videti.

Netherlands trip_16 Netherlands trip_11

Netherlands trip_13 Netherlands trip_8

Kaj me je še fasciniralo? Nizozemska ima 15.000 km kolesarskih poti in tako jih bom nekaj v prihodnjosti ukradel zase. Najvišji vrh Nizozemske meri 323 m v višino. Pravi raj za »kavč-alpiniste« torej.

Zaključil bi z naslednjo mislijo. Zagotovo se še vrnem in upam, da naslednjič z družino. Pohitite pa tudi vi, dokler se človeštvu ne bo popolnoma utrgalo in bo nadaljevalo z onesnaževanjem. Efekt toplotne grede topi led in morska gladina se nevarno viša. Le malo pa je potrebno, da Amsterdama ne bo več. Ker ko bo pljusknilo čez rob, bo Amsterdam poplavljen, saj njegova najnižja točka leži celih 6 metrov pod morsko gladino.Netherlands trip_22

PS: V kolikor vam je bil zapis všeč in bi želeli še kdaj kaj prebrati, vas vabim, da zgoraj levo pod “APPLY FOR NEWS ON THIS BLOG” vpišete svoj email naslov. Tako boste o novi objavi samodejno obveščeni. Hvala in lep pozdrav

Advertisements
Komentarji
  1. Simona pravi:

Berty živjo,
    prav vesela sem, da si vzameš čas za tako lepo pisanje in svoje “svetovne” izkušnje deliš z nami. Ko prebiram tvoje bloge, me vedno znova prevzame nek poseben občutek.
    Vidim, da se ti full dogaja in prav je tako!!
    Upam, da se še kdaj kje srečamo in rečemo še kakšno v živo:)
    Lepo se imej še naprej in LP,
    Simona

• fosfos pravi:

Čau Simona, uff sedaj sem pa zardel:)
      Odkrito povedano, delam to meddrugim še vedno z namenom, da obnavljam slovenščino. Vedno bolj in bolj namreč ugotavljam, da mešam jezike med seboj.
      Tudi jaz upam, da se kmalu zopet vidimo. Morda spomladi.
      Lepo se imej in še enkrat hvala. Sem zelo vesel vsakega odziva.